Nieuws

Algemeen dagkampioen 2018: El-Vida v.d. Hurkske Bossen. Eigenaar Ralph v.d. Crommenacker, Boerdonk

Hengstenkeuring december 2018

Op de hengstenkeuring op 6 en 8 december jl. konden onderstaande hengsten in eigendom van onze leden worden goedgekeurd:

Kenzo v. Stal Chanille (v. Tom v. Veldhuizen), eig. Willy v. Wanrooij, Keldonk
Kerel v.d. Hoorn (v. Oriënt v.d. Amstelhof), eig. Wim Bekkers, St. Oedenrode
Kadjar v. Vredehof (v. Fantom v. Stal v. Aschberg), eig. Willy v. Wanrooij, Keldonk

Van harte gefeliciteerd en op naar januari!

Instructie avond 30 november

Geachte leden

Vrijdag 30 november vindt de instructie avond plaats bij Stal de Lagevoort in Liessel. Het belooft een leerzame en interessante avond te worden! Bent u vergeten om op te geven? Dan kunt u zich nog aanmelden bij onze secretaris Marianne Beekmans.

Tot ziens op 30 november!

Premiekeuring 2018

De premiekeuring van 2018 zit er weer op. Inmiddels is de website weer up to date en kunt u onze kampioenen bewonderen. Gefeliciteerd!

Wilt u een foto van onze fotografe Kim Hennevelt bestellen, dan kunt u een mail sturen naar k.hennevelt@live.nl

Stamboekopname 2018

De data voor de stamboekopname zijn bekend:

Deze zijn op 17 maart in St. Oedenrode bij manege De Pijnhorst om 9.00 uur en op 7 april bij manege De Lagevoort in Liessel om 13.00 uur.

Hengstenkeuring 2018

De hengsten van onze leden die op de hengstenkeuring in januari verschenen behaalden de volgende resultaten:

Cristiano Ronaldo of Duke Stable, eigenaar M. v. Dijk, Mierlo behaalde een eerste premie, een derde plaats in de rubriek en werd definitief goedgekeurd.

Concorde of Sportview, eigenaar A.J. Steijvers, Budel behaalde een eerste premie, een vierde plaats in de rubriek en werd definitief goedgekeurd.

Hedric v. Bromishet, eigenaar A.J. Steijvers, Budel behaalde een eerste premie met een kopplaats en werd uitgeroepen tot reserve kampioen minimaat.

Hippy v.d. Toom, eigenaar A.J. Steijvers Budel behaalde een eerste premie en een tweede plaats in de rubriek.

Horizon v.d. Casterhof, eigenaar J. & M. v. Driel, Liessel behaalde een tweede premie en een zesde plaats in de rubriek.

Hercules van Stal Nic-Clau, eigenaar W. v. Wanrooij, Keldonk behaalde een eerste premie en een derde plaats in de rubriek.

Joepy v. Driel, eigenaar A.J. Steijvers, Budel behaalde een tweede premie en een vierde plaats in de rubriek.

Jens v.d. Provincialeweg, eigenaar W. v. Wanrooij, Keldonk behaalde een tweede premie en een vierde plaats in de rubriek.

Guido v. St. 't Hurkske, eigenaar W. v.d. Heijden, Erp behaalde een eerste premie en een vierde plaats in de rubriek.

Garant v.d. Mortel, eigenaar W. v. Wanrooij, Keldonk behaalde een eerste premie en een kopplaats.

Go-Getter of Duke Stable, eigenaar M. v. Dijk, Mierlo behaalde een tweede premie en een derde plaats in de rubriek.

Giel v.h. Aegterhuus, eigenaar J. & M. v. Driel, Liessel behaald een tweede premie en een zevende plaats in de rubriek.

Gio v.d. Bekelaar, eigenaar M. v. Dijk, Mierlo behaalde een tweede premie en de vierde plaats in de rubriek.

Eliandro v. Driel, eigenaar M. Sweere, Son behaalde een eerste premie en vierde plaats in de rubriek.

Fantom v. Stal v. Aschberg, eigenaar W. v. Wanrooij, Keldonk behaalde een eerste premie en een vierde plaats in de rubriek.

Hengstenkeuring 2017/2018

Op 7 en 9 december werden er 3 hengsten van onze leden goedgekeurd namelijk:

In de minimaat: Joepy v. Driel (v. Thorgal of Sportview), eig. A.J. Steijvers uit Budel

In de kleine maat: Jens v.d. Provincialeweg (v. Elmar v.d. Egchelsehei), eig. W. v. Wanrooij uit Keldonk. Vermelding van de fokker mag hier niet ontbreken, want Jens is gefokt door J. Brienen - Denen uit Vortum-Mullum.

In de middenmaat: Guido v. Stal ’t Hurkske (v. Alex v.d. Pony Hoeve) Eig. W. v.d. Heijden, Erp.

Fokkers en eigenaren: VAN HARTE GEFELICITEERD!!

En dan op naar januari, voor de deelnemers alvast veel succes.

Maar eerst fijne feestdagen en een goede jaarwisseling!!

Excursie 2017

Tijdens de excursie van 2017 werd een bezoek gebracht aan Lucas de Valk van Stal de Valkenhof uit Hoofddorp. Allereerst werden de pony's bekeken en de rest van de vele diersoorten die Lucas bezit. Na de zeer goed verzorgde lunch werd een bezoek gebracht aan Avifauna, waar heel veel dieren te zien waren! De excursie werd afgesloten met een barbecue bij Leekzicht in Boerdonk.

De vossen van Stal Valkenhof

Aapjes kijken in Avifauna

Bezoek Avifauna

Lekker eten!

Deelnemers excursie 2017

Afscheid bestuursleden 2017

Er is een tijd van komen en gaan. Zo namen er dit jaar 3 bestuursleden afscheid, waaronder Marga Cremers van Wanrooij; 22 jaar bestuurslid en secretaris vanaf het begin. Zij werd onder luid applaus benoemd tot erelid van onze vereniging.

Ook Peter Bekkers en Clementine Dekker gaan ons bestuur verlaten.

Benoemd tot nieuwe bestuursleden werden Marianne Beekmans, die het secretariaat van Marga gaat overnemen en Ralph v.d. Crommenacker die benoemd werd tot bestuurslid.

Hengstenkeuring januari 2017

Vrijdag:

Cappucino of Sportview, eig. A.J. Steijvers, Budel: 1e premie.

Cristiano Ronaldo of Duke Stable, eig. M. v. Dijk, Mierlo: 1e premie.

Coolio v. 't Vinkenveld, eig. J.G. Damen, Liessel: 2e premie.

Zaterdag:

Garant v.d. Mortel, eig. W. v. Wanrooij, Keldonk: 1e premie.

Go-Getter of Duke Stable, eig. M. v. Dijk, Mierlo: 2e premie.

Gio v.d. Bekelaar, eig. M. v. Dijk, Mierlo: 2e premie.

Hippy v.d. Toom, eig. A.J. Steijvers, Budel: 1e premie.

Hoy-ting v.d. Toom, eig. A.J. Steijvers, Budel: 2e premie.

Fury v.d. Bredeweg, eig. A.J. Steijvers, Budel: 1e premie.

Ferero v. Zorg en Genot, eig. M. Sweere, Son: 2e premie.

Floriant v.d. Casterhof, eig. J. en M. v. Driel, Liessel, 2e premie.

Fantom v. St. v. Aschberg, eig. W. v. Wanrooij, Keldonk, 1e premie.

Bij het Nederlands kampioenschap enkelspan dekhengsten werd Garant v.d. Mortel, eig. W. v. Wanrooij, Keldonk als tweede geplaatst.

Beste 4 jarige hengst in Nederland gefokt werd Garant v.d. Mortel, eig. W. v. Wanrooij, Keldonk

Kampioen kleine maat werd Cristiano Ronaldo of Duke Stable, eig. M. v. Dijk, Mierlo.

Hengstenkeuring december 2016

Twee hengsten werden er goedgekeurd van onze leden t.w.

HIPPY V.D. TOOM (v. Winningmood v.d. Toom), eig. A.J. Steijvers uit Budel

HOY-TING V.D. TOOM (v. Cappucino of Sportview), eig. A.J. Steijvers uit Budel

Dan willen wij ook Hemke v.d. Hoorn benoemen, want deze hengst is gefokt door Wim Bekkers uit St. Oedenrode.

Van harte gefeliciteerd!!

Feest Midden Brabant 5 november 2016

We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde feestavond. Met veel gezelligheid, een goed verzorgde barbecue en twee zeer gelukkige winnaars van het beugelen, Mariet Mehagnoul en Geert Raaijmakers, want zij bleken het gouden duo. Iedereen bedankt voor de gezelligheid en jullie aanwezigheid!

Lunteren 2016

NATIONALE KAMPIOENSCHAPPEN 2016 TE LUNTEREN.

De deelnemende leden van onze fokvereniging geven hun visitekaartje af in Lunteren en maakte een verpletterende indruk! Kijk snel op onze pagina Lunteren 2016.

"MIDDEN BRABANT AAN DE TOP!"