Nieuws

Algemeen dagkampioen 2017: Geertje v.d. Hurkske Bossen. Eigenaar Ralph v.d. Crommenacker, Boerdonk

Hengstenshow 17 maart te Liessel

UITNODIGING ENIGE BRABANTSE

SHETLAND HENGSTENSHOW

ZATERDAG 17 maart 2018 LIESSEL

Aanvang: 18.30 Uur

Op zaterdagavond 17 maart 2018 wordt, na het enorme succes van de vorige edities,  op de lokatie van Stal de Lagevoort in Liessel een grote Shetland hengstenshow georganiseerd. De lokatie ligt pal langs de snelweg en is bekend van ondermeer de Select Sales.

Stal de Lagevoort
Kanaalstraat 16
5757 RP Liessel

Wij nodigen alle shetland pony hengstenhouders in en buiten de regio uit met hun hengsten deel te nemen aan deze show. Echter ter opluistering mag u ook inschrijven met op uw station beschikbare hengsten van andere rassen of stamboeken met een stokmaat t.m.107 cm.
U kunt rekenen of veel sfeer, goede informatie, een gezellig strodorp, mooie hengsten.
De aanvang van de hengstenshow 18.30 uur stipt, eerder dan voorgaande jaren. Er zal veel publiciteit aan de hengstenshow gegeven en er wordt derhalve een grote publieke belangstelling verwacht.

U kunt uw hengsten inschrijven via onderstaand adres, dat kan per post of per e-mail.

WIJ ONTVANGEN GRAAG NAAM VAN DE HENGST EN DE VOLLEDIGE GEGEVENS VAN HET DEKSTATION 2018 NAAM, ADRES, TELEFOON, MAIL EN WEBSITE. U MAG OOK EEN FOLDER STUREN EN UITERAARD HETGEEN U OMGEROEPEN WILT HEBBEN BIJ DE PRESENTATIE VAN DE HENGST.

Wij bieden U de mogelijkheid voor adverteren in de catalogus, een halve pagina is 25 euro en een hele 50 euro maar DEELNEMERS BETALEN SLECHTS DE HELFT VOOR HUN DEKADVERTENTIE !

Uiterlijk 25 februari 2018 de hengsten opsturen (bij voorkeur per email)
Ruud van Raak
Lage Aard 2a
4854 NM Bavel
ruud67@ziggo.nl

Voor informatie kunt u contact opnemen met Ruud van Raak (06-12778167 na 18.00 uur of op bovenstaand emailadres) of Maria van Driel  06-12751852 of bij Mariëtte van de Wetering
06-53712655. Tot 17 maart 2018 in Liessel

Hengstenshow 17 maart te Liessel

Stamboekopname 2018

De data voor de stamboekopname zijn bekend:

Deze zijn op 17 maart in St. Oedenrode bij manege De Pijnhorst om 9.00 uur en op 7 april bij manege De Lagevoort in Liessel om 13.00 uur.

Hengstenkeuring 2018

De hengsten van onze leden die op de hengstenkeuring in januari verschenen behaalden de volgende resultaten:

Cristiano Ronaldo of Duke Stable, eigenaar M. v. Dijk, Mierlo behaalde een eerste premie, een derde plaats in de rubriek en werd definitief goedgekeurd.

Concorde of Sportview, eigenaar A.J. Steijvers, Budel behaalde een eerste premie, een vierde plaats in de rubriek en werd definitief goedgekeurd.

Hedric v. Bromishet, eigenaar A.J. Steijvers, Budel behaalde een eerste premie met een kopplaats en werd uitgeroepen tot reserve kampioen minimaat.

Hippy v.d. Toom, eigenaar A.J. Steijvers Budel behaalde een eerste premie en een tweede plaats in de rubriek.

Horizon v.d. Casterhof, eigenaar J. & M. v. Driel, Liessel behaalde een tweede premie en een zesde plaats in de rubriek.

Hercules van Stal Nic-Clau, eigenaar W. v. Wanrooij, Keldonk behaalde een eerste premie en een derde plaats in de rubriek.

Joepy v. Driel, eigenaar A.J. Steijvers, Budel behaalde een tweede premie en een vierde plaats in de rubriek.

Jens v.d. Provincialeweg, eigenaar W. v. Wanrooij, Keldonk behaalde een tweede premie en een vierde plaats in de rubriek.

Guido v. St. 't Hurkske, eigenaar W. v.d. Heijden, Erp behaalde een eerste premie en een vierde plaats in de rubriek.

Garant v.d. Mortel, eigenaar W. v. Wanrooij, Keldonk behaalde een eerste premie en een kopplaats.

Go-Getter of Duke Stable, eigenaar M. v. Dijk, Mierlo behaalde een tweede premie en een derde plaats in de rubriek.

Giel v.h. Aegterhuus, eigenaar J. & M. v. Driel, Liessel behaald een tweede premie en een zevende plaats in de rubriek.

Gio v.d. Bekelaar, eigenaar M. v. Dijk, Mierlo behaalde een tweede premie en de vierde plaats in de rubriek.

Eliandro v. Driel, eigenaar M. Sweere, Son behaalde een tweede premie en vierde plaats in de rubriek.

Fantom v. Stal v. Aschberg, eigenaar W. v. Wanrooij, Keldonk behaalde een eerste premie en een vierde plaats in de rubriek.

Hengstenkeuring 2017/2018

Op 7 en 9 december werden er 3 hengsten van onze leden goedgekeurd namelijk:

In de minimaat: Joepy v. Driel (v. Thorgal of Sportview), eig. A.J. Steijvers uit Budel

In de kleine maat: Jens v.d. Provincialeweg (v. Elmar v.d. Egchelsehei), eig. W. v. Wanrooij uit Keldonk. Vermelding van de fokker mag hier niet ontbreken, want Jens is gefokt door J. Brienen - Denen uit Vortum-Mullum.

In de middenmaat: Guido v. Stal ’t Hurkske (v. Alex v.d. Pony Hoeve) Eig. W. v.d. Heijden, Erp.

Fokkers en eigenaren: VAN HARTE GEFELICITEERD!!

En dan op naar januari, voor de deelnemers alvast veel succes.

Maar eerst fijne feestdagen en een goede jaarwisseling!!

Excursie 2017

Tijdens de excursie van 2017 werd een bezoek gebracht aan Lucas de Valk van Stal de Valkenhof uit Hoofddorp. Allereerst werden de pony's bekeken en de rest van de vele diersoorten die Lucas bezit. Na de zeer goed verzorgde lunch werd een bezoek gebracht aan Avifauna, waar heel veel dieren te zien waren! De excursie werd afgesloten met een barbecue bij Leekzicht in Boerdonk.

De vossen van Stal Valkenhof

Aapjes kijken in Avifauna

Bezoek Avifauna

Lekker eten!

Deelnemers excursie 2017

Afscheid bestuursleden 2017

Er is een tijd van komen en gaan. Zo namen er dit jaar 3 bestuursleden afscheid, waaronder Marga Cremers van Wanrooij; 22 jaar bestuurslid en secretaris vanaf het begin. Zij werd onder luid applaus benoemd tot erelid van onze vereniging.

Ook Peter Bekkers en Clementine Dekker gaan ons bestuur verlaten.

Benoemd tot nieuwe bestuursleden werden Marianne Beekmans, die het secretariaat van Marga gaat overnemen en Ralph v.d. Crommenacker die benoemd werd tot bestuurslid.

Hengstenkeuring januari 2017

Vrijdag:

Cappucino of Sportview, eig. A.J. Steijvers, Budel: 1e premie.

Cristiano Ronaldo of Duke Stable, eig. M. v. Dijk, Mierlo: 1e premie.

Coolio v. 't Vinkenveld, eig. J.G. Damen, Liessel: 2e premie.

Zaterdag:

Garant v.d. Mortel, eig. W. v. Wanrooij, Keldonk: 1e premie.

Go-Getter of Duke Stable, eig. M. v. Dijk, Mierlo: 2e premie.

Gio v.d. Bekelaar, eig. M. v. Dijk, Mierlo: 2e premie.

Hippy v.d. Toom, eig. A.J. Steijvers, Budel: 1e premie.

Hoy-ting v.d. Toom, eig. A.J. Steijvers, Budel: 2e premie.

Fury v.d. Bredeweg, eig. A.J. Steijvers, Budel: 1e premie.

Ferero v. Zorg en Genot, eig. M. Sweere, Son: 2e premie.

Floriant v.d. Casterhof, eig. J. en M. v. Driel, Liessel, 2e premie.

Fantom v. St. v. Aschberg, eig. W. v. Wanrooij, Keldonk, 1e premie.

Bij het Nederlands kampioenschap enkelspan dekhengsten werd Garant v.d. Mortel, eig. W. v. Wanrooij, Keldonk als tweede geplaatst.

Beste 4 jarige hengst in Nederland gefokt werd Garant v.d. Mortel, eig. W. v. Wanrooij, Keldonk

Kampioen kleine maat werd Cristiano Ronaldo of Duke Stable, eig. M. v. Dijk, Mierlo.

Hengstenkeuring december 2016

Twee hengsten werden er goedgekeurd van onze leden t.w.

HIPPY V.D. TOOM (v. Winningmood v.d. Toom), eig. A.J. Steijvers uit Budel

HOY-TING V.D. TOOM (v. Cappucino of Sportview), eig. A.J. Steijvers uit Budel

Dan willen wij ook Hemke v.d. Hoorn benoemen, want deze hengst is gefokt door Wim Bekkers uit St. Oedenrode.

Van harte gefeliciteerd!!

Feest Midden Brabant 5 november 2016

We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde feestavond. Met veel gezelligheid, een goed verzorgde barbecue en twee zeer gelukkige winnaars van het beugelen, Mariet Mehagnoul en Geert Raaijmakers, want zij bleken het gouden duo. Iedereen bedankt voor de gezelligheid en jullie aanwezigheid!

Lunteren 2016

NATIONALE KAMPIOENSCHAPPEN 2016 TE LUNTEREN.

De deelnemende leden van onze fokvereniging geven hun visitekaartje af in Lunteren en maakte een verpletterende indruk! Kijk snel op onze pagina Lunteren 2016.

"MIDDEN BRABANT AAN DE TOP!"