Nieuws

Algemeen dagkampioen 2018: El-Vida v.d. Hurkske Bossen. Eigenaar Ralph v.d. Crommenacker, Boerdonk

Rabobank Clubkas Campagne

Van 4 april tot 30 april mogen leden van Rabobank Peelland Zuid hun stem uitbrengen op verenigingen en clubs bij hen in de buurt. Wij zouden het heel fijn vinden als u op ons zou willen stemmen. U kunt maximaal 2 stemmen op dezelfde club uitbrengen.

Hartelijk dank daarvoor!!

Huldiging nationaal kampioenen 2019

Altijd weer een speciaal moment als leden van onze fokvereniging in Lunteren of op de hengstenkeuring als kampioen mogen opstellen. Omdat wij als fokvereniging daar zo enorm trots op zijn, willen wij dit niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Op onze ledenvergadering van maart 2019 zijn de volgende leden met hun pony's gehuldigd.

Dhr. Steijvers uit Budel werd gehuldigd vanwege Hedric v. Bromishet. Deze minihengst werd kampioen in zijn maat op de HK en tevens algemeen kampioen.

Huldiging Dhr. G. v. Kuijk uit Reusel voor het behalen van het kleine maats kampioenschap op de HK met Cristiano Ronaldo of Duke Stable

Op het NK werd Monique van Kuijk met haar Doutzen of Duke Stable kampioen in de minimaat.

Peter v.d. Rijt uit Mariahout werd gehuldigd met de jeugdkampioen in de grote maat op het NK: Kardamena v.d. Vossenjacht.

Hengstenkeuring januari 2019

De hengsten van onze leden die op de hengstenkeuring in januari verschenen behaalden de volgende resultaten:

Cappucino of Sportview, eigenaar A.J. Steijvers, Budel behaalde een eerste premie en een kopplaats in de rubriek.

Cristiano Ronaldo of Duke Stable, eigenaar G. v. Kuijk, Reusel behaalde een eerste premie en een kopplaats in de rubriek. Tevens werd hij uitgeroepen tot kampioen kleine maat!

Fantom v. St. v. Aschberg, eigenaar W. v.d. Wanrooij, Keldonk behaalde een eerste premie en een vierde plaats in de rubriek.

Kenzo v. St. Chanille, eigenaar W. v. Wanrooij, Keldonk behaalde een eerste premie en een zesde plaats in de rubriek.

Kerel v.d. Hoorn, eigenaar W.G.J.M. Bekkers, St. Oedenrode behaalde een tweede premie en een achtste plaats in de rubriek.

Kadjar v. Vredehof, eigenaar W. v. Wanrooij, Keldonk behaalde een eerste premie en een achtste plaats in de rubriek.

Imposing Boy of Duke Stable, eigenaar A.J. Steijvers, Budel behaalde een eerste premie en een kopplaats in de rubriek.

Indigo-H. v.d. Wechterholt, eigenaar P.T.M. v.d. Rijt, Mariahout behaalde een tweede premie en een zesde plaats in de rubriek.

Hedric v. Bromishet, eigenaar A.J. Steijvers, Budel behaalde een eerste premie en een kopplaats in de rubriek. Tevens werd hij uitgeroepen tot kampioen minimaat en algemeen kampioen!

Hippy v.d. Toom, eigenaar A.J. Steijvers, Budel behaalde een eerste premie en een tweede plaats in de rubriek.

Garant v.d. Mortel, eigenaar W. v. Wanrooij, Keldonk behaalde een eerste premie en een tweede plaats in de rubriek.

Go-Getter of Duke Stable, eigenaar M. v. Dijk, Mierlo behaalde een tweede premie en een vijfde plaats in de rubriek.

Guido v. St. 't Hurkske, eigenaar W. v.d. Heijden, Erp behaalde een tweede premie en een zevende plaats in de rubriek.

Hercules v. St. Nic-Clau, eigenaar W. v. Wanrooij, Keldonk behaalde een eerste premie en de vierde plaats in de rubriek.

Aan het Nederlands kampioenschap enkelspan dekhengsten deden twee hengsten mee van W. v. Wanrooij, Keldonk. Garant v.d. Mortel behaalde een tweede plaats en Sietse v. Vries een derde plaats.

Definitief goedgekeurd werden:

Bombastus v. Nuwelant, eigenaar D. v. Nuland, Keldonk.

Cappucino of Sportview, eigenaar A.J. Steijvers, Budel.

Verginius v. Kairos, eigenaar J.G. Damen, Liessel (deze hengst verschijnt op de nakeuring).

Rossi v.d. Veldhoeve, eigenaar W. v. Wanrooij, Keldonk.

Hengstenkeuring december 2018

Op de hengstenkeuring op 6 en 8 december jl. konden onderstaande hengsten in eigendom van onze leden worden goedgekeurd:

Kenzo v. Stal Chanille (v. Tom v. Veldhuizen), eig. Willy v. Wanrooij, Keldonk
Kerel v.d. Hoorn (v. Oriënt v.d. Amstelhof), eig. Wim Bekkers, St. Oedenrode
Kadjar v. Vredehof (v. Fantom v. Stal v. Aschberg), eig. Willy v. Wanrooij, Keldonk

Van harte gefeliciteerd en op naar januari!

Instructie avond 30 november

Geachte leden

Vrijdag 30 november vindt de instructie avond plaats bij Stal de Lagevoort in Liessel. Het belooft een leerzame en interessante avond te worden! Bent u vergeten om op te geven? Dan kunt u zich nog aanmelden bij onze secretaris Marianne Beekmans.

Tot ziens op 30 november!

Premiekeuring 2018

De premiekeuring van 2018 zit er weer op. Inmiddels is de website weer up to date en kunt u onze kampioenen bewonderen. Gefeliciteerd!

Wilt u een foto van onze fotografe Kim Hennevelt bestellen, dan kunt u een mail sturen naar k.hennevelt@live.nl

Stamboekopname 2018

De data voor de stamboekopname zijn bekend:

Deze zijn op 17 maart in St. Oedenrode bij manege De Pijnhorst om 9.00 uur en op 7 april bij manege De Lagevoort in Liessel om 13.00 uur.

Hengstenkeuring 2018

Cristiano Ronaldo of Duke Stable, eigenaar M. v. Dijk, Mierlo behaalde een eerste premie, een derde plaats in de rubriek en werd definitief goedgekeurd.

Concorde of Sportview, eigenaar A.J. Steijvers, Budel behaalde een eerste premie, een vierde plaats in de rubriek en werd definitief goedgekeurd.

Hedric v. Bromishet, eigenaar A.J. Steijvers, Budel behaalde een eerste premie met een kopplaats en werd uitgeroepen tot reserve kampioen minimaat.

Hippy v.d. Toom, eigenaar A.J. Steijvers Budel behaalde een eerste premie en een tweede plaats in de rubriek.

Horizon v.d. Casterhof, eigenaar J. & M. v. Driel, Liessel behaalde een tweede premie en een zesde plaats in de rubriek.

Hercules van Stal Nic-Clau, eigenaar W. v. Wanrooij, Keldonk behaalde een eerste premie en een derde plaats in de rubriek.

Joepy v. Driel, eigenaar A.J. Steijvers, Budel behaalde een tweede premie en een vierde plaats in de rubriek.

Jens v.d. Provincialeweg, eigenaar W. v. Wanrooij, Keldonk behaalde een tweede premie en een vierde plaats in de rubriek.

Guido v. St. 't Hurkske, eigenaar W. v.d. Heijden, Erp behaalde een eerste premie en een vierde plaats in de rubriek.

Garant v.d. Mortel, eigenaar W. v. Wanrooij, Keldonk behaalde een eerste premie en een kopplaats.

Go-Getter of Duke Stable, eigenaar M. v. Dijk, Mierlo behaalde een tweede premie en een derde plaats in de rubriek.

Giel v.h. Aegterhuus, eigenaar J. & M. v. Driel, Liessel behaald een tweede premie en een zevende plaats in de rubriek.

Gio v.d. Bekelaar, eigenaar M. v. Dijk, Mierlo behaalde een tweede premie en de vierde plaats in de rubriek.

Eliandro v. Driel, eigenaar M. Sweere, Son behaalde een eerste premie en vierde plaats in de rubriek.

Fantom v. Stal v. Aschberg, eigenaar W. v. Wanrooij, Keldonk behaalde een eerste premie en een vierde plaats in de rubriek.

Hengstenkeuring 2017/2018

Op 7 en 9 december werden er 3 hengsten van onze leden goedgekeurd namelijk:

In de minimaat: Joepy v. Driel (v. Thorgal of Sportview), eig. A.J. Steijvers uit Budel

In de kleine maat: Jens v.d. Provincialeweg (v. Elmar v.d. Egchelsehei), eig. W. v. Wanrooij uit Keldonk. Vermelding van de fokker mag hier niet ontbreken, want Jens is gefokt door J. Brienen - Denen uit Vortum-Mullum.

In de middenmaat: Guido v. Stal ’t Hurkske (v. Alex v.d. Pony Hoeve) Eig. W. v.d. Heijden, Erp.

Fokkers en eigenaren: VAN HARTE GEFELICITEERD!!

En dan op naar januari, voor de deelnemers alvast veel succes.

Maar eerst fijne feestdagen en een goede jaarwisseling!!